October 1, 2009

cerita raya yg dah basi...(part1)


heh heh heh...sajo bg large gambo bdk pemalas update blog ni!

salam aidilfitri seme!!!..pejam celik tutp buka mate da raye ke13 arini...
aku plak 1 entry raye pon xde!!mlas thp ular kekenyangan dah aku ni nak update blog...huahuahuahua...

arini aku opday...n xde pe yg nak bt..so aku decide nak update blog pasal raya...eh..sblum tu mau tnyer...korng nyer raye meriah x dis year??? aku nyer so so ajer..xde rase sgt la eh raye taun ni..myb faktor usia kot...huahuahua..tua kah aku ni??br 25..masih muda remaja n begetah lagik...huhuh...erkkk da terpesong da dr niat sebenar ni...cittt...

ok ok sambung citer raye...1st raya aku kat kmpung halaman trcinta di MELAKA...bgn2 mandi sunat raya n siap2....sementara tggu yg lelaki blik dr sembahyang raya yg perempuan2 ayu seme siap2 kan mknan (ns impit+rendang ayam+kuah kacang)..see..mknann pon xbrape nak meriah...taun ni xde rendang cili padi daging...mak aku xbt sbb daging xbyk...p.long aku ah nak soh mak aku bt rendang tok dier skali tp dier g umah atok aku bwk tulang...da ler smpai petang ari membantai tu..seme tgh bz..n xde sape nak kua g bli daging...so xdpt la merasa rendang daging di pg raya...tppppppp...naseb m.ngah aku ade bt rendang kerang n bwk blik umah atok...yeahhhh...terubat ckit perut aku yg ngidam tu...ngeh ngeh...

around 9lbh yg lelaki br blik dr masjid...taun ni lmbat ckit abis semayang raye sbb pas sembahyang dorng ramai2 ke tanah perkuburan bt tahlil kat ctu...afta mkn...salam2...dis year xde gmbo sesi slm2 la...lupa la pulokkk...act gambo raye pon xbp nak byk la...

da siap2 mkn n salam trus gerak g Batu Pahat Johor...bwak atok g jumpe adik2 bradiknyer yg ade kat sane...beraya kat batu pahat smpai mlm u olsss....pastu gerak blik melaka semula...konvoi 3 kete...family aku,paklong n anak2 dier n p.ngah sekluarga...smpai umah Atok..tuka bju trusss kiok!!!Zzzzzzz..

meh usha gambo di rya pertama...


wif nizam...adik aku tp besa dr kakak nyer!!



amer...adik aku yg mmg slslu kna mara ngan aku...degil gilak...pale batu!!


aku,nizam n atok.....


dibatu pahat...bergamba dgn tuan rumah...(adik atok aku)

(>_T) oh ye...aku adelah xpuas nak mkn ns impit wif rendang n kuah kacang!!beraya di Batu Pahat byk mkn kuih n minum air berkale yg x sejuk...sobssss...mak or along...tlg bt kan rendang plisssss...


No comments: